lördag 26 september 2009

Vilket höstväder

Det var i Dalarna idag, det var som gjort för en cykeltur :-) Började dagen med att se damerna starta sitt linjelopp i Schweiz, och äta en frukost bestående av stekt ägg, osötat rågbröd med ost och skinka på, och en kopp te.

Sen blev det till att byta om och ge sig ut på en tur runt Runn, strax innan avfarten till Vika blev jag omkörd av en traktor, jag såg till att kämpa mig in på rulle och där låg jag i ca 10 km tills han svängde in på en åker, det gick i dryga 40 km/h men var riktigt roligt att få lite drag hjälp i den rätt kraftiga motvinden:-D

Turen fortsatte sedan via Torsång, Ornäs Aspeboda och tillbaks till Falun, jag antar att det bara var jag av de cykelintresserade i Dalarna som inte tittade på hela damernas linjelopp på tv, för jag mötte inte en enda cyklist på hela rundan fast vädre var helt perfekt, det tror jag aldrig har hänt förut, 60 km stannade trippen på idag och jag hann precis hem för att se upplösningen på Vm loppet på tv, valde förstås Eurosport, allt annat hade ju varit näst intill kriminellt,
eller hur;-)

Sen var det dags för träningsmatch med HAIK på eftermiddagen, drabbades tyvärr av massavhopp i sita stund så det blev en trist historia där vi inte hade en chans mot ett ettrigt juniorlag från Hofors.

Efter hockeyn så väntade en GI Biff rydberg och den senaste Wallanderfilmen Cellisten, dom kommer inte riktigt upp i Becks klass men är ändå klart sevärda tycker jag.

Vi får väl se vad det blir för väder i morgon, hoppas på skapligt så det kan bli en tur med cykeln då också, det lär väl ta slut snart :-(

Ha det så hörs vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar