söndag 23 augusti 2009

Såga, Olja, Limma, Tvätta, Limma, Olja

Så såg min söndag ut idag, alltså ingen träning idag heller mer än den sk vardagsmotionen som det så fint heter ;-)

Hade sågat ur nya bänkskivorna igår och oljat in dom så fint så det skulle vara torrt och färdigt för montering idag, så långt allt väl. Sen hände det någonting.....

Stryker ut rikligt med lim och smäller dit första halvan av köksön, perfekt, men vänta nu...
det är något som inte stämmer, de perfekt inmåttade hålen för diskho och vattenkran är inte alls där de ska, skivan är dit limmad upp och ner, hur är det möjligt att det kan vara så ..........

Bort med den fort innat limmet härdat, in med dunken med gräsklipparbensin, funderade först på att tända eld på mig själv men nöjde mig med att sniffa ångor medans jag tvättade bort det som troligtvis måste vara världens effektivaste lim, PL400 tror jag det heter.

Fick bort limmet, dit med nytt lim och dit med skivan igen, den här gången åt rätt håll, jippie hurra va jag e bra.

Dit med den andra skivan, den lyckades jag få åt rätt håll på första försöket, sedan var det bara att olja in skivorna igen för att dölja mitt lilla missöde:-))

Nu sitter ho, kran och spishäll på plats och fungerar dessutom, vilken bonus. Ska ta en bild i morgon och visa mästerverket, såg en film på kvällen som hette Kartellen och handlade om knarkmaffian i Mexico, ingenting jag rekommenderar, rörig, seg och ingen vidare story.

När det gäller GI så går det fortarande bra, en riktig favorit har blivit den hemgjorda pizzasalladen gjord på vitkål och paprika, den mättar riktigt bra till all olika köttsorter.

Den är busenkel att göra dessutom:

Strimla vitkål i fina strimlor.
Hacka paprikan i små bitar
Lägg allt i en stor skål.

Blanda 2dl Matolja och 4 msk Vitvinsvinäger i en kastrull.
Salta och peppra efter egen smak.
Koka upp under omrörning
Häll blandningen över vitkålen och paprikan
Rör om salladen, färdigt att servera.

Ha det bra.
Vi hörs.

1 kommentar: