söndag 16 augusti 2009

Back on track

Skulle man kunna kalla det, har varit ruskigt dåligt med både träning och bloggande senaste tiden, jag skulle kunna skylla på målningsprojektet, men det är inte hela sanningen har faktiskt kännt mig lite oinspirerad ett tag, men nu är det slut med det. Nu ska det bli full fart på träningen och på den här bloggen, så här såg vårt hus ut innan vi drog igång operation ommålning förra helgen.

Arbetsledarna skymtas i höger bildkant.

Ett bildbevis på att det faktiskt var jag som målade, (så jag har inte bara latat mig).

Så här fint blev det till slut när vi var klara med ommålningen och rensningen av rabatten.



VI blev mycket nöjda med den röda färgen, den gav hela fasaden ett jättelyft.


Och apropå jättelyft så har jag idag investerat i ett hemmagym, valde mellan en kombimaskin och en träningsbänk med stång och fria vikter, kom fram till att den senare lösningen passade mig bäst så en sådan fick det bli, har cyklat min tremila runda runt Varpan idag, körde på riktigt hårt i vinden/stormen, det var kanonskönt att vara ute på cykeln igen, när jag kom hem körde jag 5 x 10 st bänkpress med 45 kg, 5 x 10 Armcurl med 7,5 kg och 1 x 10 riktigt djupa knäböj med 45 kg.
När det gäller det andra ämnet för den här bloggen GI så finns det faktiskt inte så mycket att berätta, har nu levt en månad med så lågt kolhydrat intag som möjligt, har syndat med godis två ggr och har druckit vanlig öl en gång, (försök beställ lågkaloriöl på krogen ska ni få se hur lätt det är).
I morgon är det dags för vägning igen, återkommer med en rapport efter det evenemanget:-D
Vi hörs.
Ps.Tack för hjälpen med målningen Göran, och jag har nu förlorat två raka tennismatcher mot Andreas, skandal......Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar