lördag 29 augusti 2009

Helgträning igen.

Känns som det var ett tag sedan jag antingen hade något annat projekt eller vädergudarna mot mig på helgerna. I dag blev det en runda runt Runn på förmiddagen, det blev ganska exakt 60 km med en snittfart på 28 km/h ungefär.

Det blåste rätt ordentligt idag så första biten till Torsång var rätt slitig, där blev jag omkörd av sex stycken cyklister, passade på att få lite draghjälp och bet mig kvar på sista rullen ända fram till Aspeboda där de åkte vidare rakt fram och jag vek av till höger för att åka via Olsbacka hem till Falun igen.

Blev riktigt nöjd med att jag faktiskt gick med gruppen även i backarna, det börjar verkligen kännas som benen och kroppshyddan börja komma bättre överrens.

Med en mil kvar så fick jag sällskap igen, dock av den något tråkigare sorten. det var en objuden kanariefågel som smög sig in i högerskon/pedalen, det är verkligen helt sjukt irriterande med missljud när man är ute och cyklar (alla ni som haft en någorlunda schysst cykel någon gång vet vad jag pratar om).

Efter träningen idag blev det lite pizzarester från igår och sedan via det stora lördagsnöjet soptippen på Ingarvet ner till stan för att kolla in marknaden, det slutade med kläder till Sussi från MQ och jag köte en tröja på JBs, vet inte riktigt vad det hade med marknaden att göra;-)

Sedan vart det hem och fortsätta med ommålningen av köksluckorna, grillade Entrecote som avnjöts med en sallad till, nu blir det lite slappande framför tvn.

Ha det bra.

//Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar