måndag 24 augusti 2009

Inställd träning

Blev det för mig idag, Sussi var tvungen att jobba över, så för en gångs skull så blev det jag som fick ordna middagen och gå ut med hundarna. Det kanske inte är helt orättvist att jag får laga mat ibland med tanke på att det faktiskt är jag som går på specialdiet för tillfället.

Idag lagade jag en korvgryta med hjälp av ett recept i en av Ola Lauritssons GI böcker. Den innehöll:
800 g Falukorv
2 gula lökar
6 Champinjoner
2 msk tomatpuré
2 burkar krossade tomater
Salt o peppar
3 dl köttbuljong
1 dl grädde

Bryn korven i små bitar först. Lägg den sedan i en gryta.
Hacka löken och bryn den med de hackade champinjonerna i lite smör, tillsätt tomatpurén i slutet på bryningen, häll över i korvgrytan.
Häll på de krossade tomaterna och buljongen och låt koka upp.
Salta o peppra efter smak låt sedan koka på svag värme i 10 minuter under lock.
tillsätt sedan 1 dl grädde och låt koka upp, Färdigt.
Så här såg grytan ut när den var klar, passa även på att njuta av den nya köksbänken och hällen:-D



Här är en bild till som visar lite mer av vårt kök, nu står omlackning av luckorna på programmet.

Nu blir det filmtajm igen Seven pounds med Will Smith. Återkommer i morgon med en recension, imorgon är det hockeymöte men ska försöka hinna träna lite innan det börjar.

Ha det bra.
Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar