söndag 18 april 2010

Motvind

Fick jag känna på dagens runda, fick bita i riktigt ordentligt när vinden friskade i, körde ut mot Vika och på vägen dit mötte jag ett gäng lagkamrater som startade tidigare på morgonen än vad jag gjorde idag.

Jag avvaktade lite mer värme innan jag gav mig ut idag, det hjälpte inte mycket var riktigt kallt i vindbyarna som på något märkligt sätt såg till att komma framifrån hela tiden.........

Vid Torsångs café satt Peter från Säter han var ute och testade sin nya tempocykel som han byggt och lackat själv, trevligt att sitta i solen och prata lite innan det bar av hemåt. Körde via Ornäs, Aspeboda och hemåt, fick ihop dryga 60 km idag, vilket känns i benen nu, motvind tar hårt.

NU önskar jag mig lite varmare väder börjar bli lite less på att småfrysa under passen.

Såg just målgången av Amstel Gold race och nu är det dags för målgång i Turkiet runt.

//Johan

1 kommentar:

  1. Tjenare Johan!
    Det var trevligt att du stannade och tog ett snack.
    Jag håller med dig om temperaturen. Den kan gärna stiga lite grann.

    SvaraRadera