onsdag 8 september 2010

Nära ögat

Var det på dagens träningsrunda, mer om det lite senare. Här har det inte varit mycket aktivitet senaste veckorna, det beror på flera olika orsaker, en av dom är ren slöhet en annan är en grym förkylning som tog all min energi i nästan två veckor och den tredjae är ett renoveringsprojekt på huset som var allt annat än roligt.

Till och börja med så åkte jag alltså på en dyngförkylning som höll i sig i ca två veckor. Trist men inte så mycket att göra åt mer än att vänta ut den och se den eventuella formtoppen efter Grand Fondot flyga all världens väg.......

Enda trösten var att jag hade ett störr renoveringsprojekt på huset inplanerat under den här perioden så det kanske inte hade blivit överdrivet mycket träning den här perioden ändå.

Nu är i alla fall förkylningen borta och taket renoverat så nu gäller det att ta tag i träningen igen.

Började i måndags med en ca 80 km lång tur i solskenet, benen kändes helt ok men på flåset märktes att jag varit sjuk.

Så tillbaka till dagens pass, rullade i väg i dimma och ganska kallt väder i morse för att efter en stund se himlen spricka upp och bli klarblå med underbar klar höstluft, tog det ganska lugnt idag också, men tryckte på lite i några backar för att känna hur det svarade, kändes helt ok.

I backen ner från Rostberg till Falun hände det, hade precis tittat ner på mätaren och konstaterat att den stod på 66 km/h, tryckte på lite till och kröp ihop med händerna i bocken för att försöka pressa farten över 70 strecket. Då smäller det till i framhjulet och det börjar vobbla som f....... Ensak är helt säker hade jag inte precis innan bytt posittion på händerna till bocken så hade jag aldrig klarat att hålla cykeln på rätt köl, det var nära ögat kan man säga.

Stannade till efter en liten stund och konstaterade att det var en ekernippel som gått av precis vid fälgkanten, rullade ner till Lasse på Cykel & Fjäll och fick som alltid förstklassig service på en gång, han böt ut nippeln och riktade upp hjulet medans jag väntade, hur gör ni som handlar på nätet?

Det var allt för idag, ha det bra.

Johan

1 kommentar:

  1. Jag handlar grejorna på nätet och bygger hjulen själv = reparera själv.
    Alltså dålig service:-)

    SvaraRadera