onsdag 15 september 2010

Säsongspremiär

Var det för mig igår på velodromen, vi har ju fått förmånen att få en egen träningstid på tisdagskvällar, och med vi menar jag Kalas CK/Team Cykel & Fjäll.

Det blev nio stycken cyklister som dök upp för att bränna lite längre typ av intervallträning, körde två st 8 minuters med 2 minuters aktiv vila på banan.

Tyvärr så blev det stopp redan i första intervallen för min del, kände av min förkylning och pulsen rusade och luftrören protesterade vilt så jag rullade runt i egen takt medans resten snurrade desto fortare.

Efter lite fler intervaller blev det sedan dags för ett varv på tid, med stillastående start, där blev det som vanligt Preben som drog det längsta strået.

Efter träningen blev det tårtkalas för att fira vår nyblivna Svealandsmästarinna Pia B, lagom till fikat dök dessutom Kalas CKs båda elitcyklister upp för att också gratulera, på det hela en rolig kväll som alltid när cykling är inblandat.....

Ha det bra.

Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar