torsdag 30 september 2010

Nu har det varit mycket igen:-)

Vet inte ens hur jag ska sammanfatta allt som hänt i en blog, men här kommer ett försök.

Jag har sen vi hördes sist hunnit med att: Höstinviga velodromen, köpa mountainbike, vara kommissarie på Sveriges första inomhustävling på velodrom någonsin, blivit med Appledator, beställt bergvärme till huset, lackat om bilen, testat fotocellerna som skall styra tidtagningen på velodromen, cyklat på min landsvägsracer när vädret har tillåtit, haft hockeyträningar, coachat första träningsmatchen i hockey för säsongen (torsk), och utöver det så har vårt arbete med familjehemmet som vi driver fortsatt med full fart så man kan säga att det är inte speciellt svårt att få tiden att gå direkt.

Om vi ska ägna lite mer fokus åt det som den här bloggen ska handla om dvs cykling, så är de två största sakerna att jag dels köpte mig en MTB för att ha som komplement till LVG cykeln, premiärturen gick i skidspåren uppe på Lugnet i Falun, grymt jobbigt men otroligt roligt. Lyckades tom villa bort mig så jag hamnade i downhillbacken man byggt bredvid hoppbackarna, det var lite knixigt men kul att ta sig ner för den.

Sen så var det dags för Omniumpremiär på velodromen förra helgen, sex grenar fördelade på två dagar, grenarna i Omnium är: Flygande varv, Förföljelselopp, Scratchrace, Poänglopp, Kilometer på tid, Elimineringslopp. Vi hade förmånen att ha Michael Anderson på besök i Falun, han är Sveriges enda utbildade UCI och bankommissarie, så han var ansvarig och Roine och jag fick göra vår praktik, det var roligt och mycket lärorikt att få jobba bredvid Michael, det krävs mycket koncentration, uppmärksamhet och snabba beslut som bankommissarie, det kan jag lova.

Själva tävlingen vanns av en Norsk skridsko/cykel fantom före en mycket explosiv Estländare, på tredje plats i denna premiärtävling kom Cykel&Fjäll cyklisten Lasse Myrberg. Totalt så var det 11 herrar och 3 damer som tävlade under denna premiär helg.

Det här var premiärbloggningen från min (vår) nya Macbook pro dator, har aldrig haft en Mac förut men redan efter en kväll känns det faktiskt som det aldrig mer blir en vanig PC för min del, användarvänligt plus att det känns som en helt annan kvalitet på tangentbord, chassi och hela datorn.

//Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar