måndag 12 juli 2010

Välstekta ben

Sitter det längst ner på min kropp idag, igår blev det dryga 13 mil tillsammans med tempo Tommy och Lasse, vi drog iväg på morgonen till Rättvik för att titta på Mörksuggan, vägen till Rättvik är för er som inte vet rätt så kuperad men det flöt på bra även om jag fick slita lite mer än sällskapet uppför :-(

Väl där tog vi oss upp till Vidablick, det var faktiskt nätt och jämnt att jag kom upp med mina 39-23 i utväxling, där uppe fick vi se Gustav L i ensam majestät, en ledning han sedan skulle dryga ut fram till mål, imponerande kört.

Sen blev det dags för hemfärd dryga 50 km i rak motvind, kan på en gång erkänna att jag inte bidrog till farthållningen överhuvudtaget på hemvägen men jag lyckades i alla fall bita mig kvar på rulle fram till backen innan Grycksbo, där tog det slut för mig, rullade sedan hem sista biten på egen hand. På det hela taget en mycket trevlig om än jobbig tur.

Idag ringde klockan 0630, bilen skulle till doktorn kl 0700. Fick en lånecykel av verkstaden som jag trampaded hemåt på, det kändes ungefär lika jobbigt att cykla hem från verkstaden på den cykeln som det kändes att cykla 13 mil på en riktig cykel igår......jag lider med alla som aldrig fått förmånen att prova en "riktig" cykel.

Nu blir det sol och bad, kanske ett mycket lätt rullpass framåt kvällen vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar