måndag 5 juli 2010

Kanske ska byta namn

På bloggen till veckobloggen med tanke på hur ofta jag uppdaterar för tillfället, det är helt enkelt så att sitta vid datorn har väldigt låg prioritet i sommarvädret, men men det blir väl bättre får vi hoppas;-)

När det gäller träningen så flöt den på riktigt bra under veckan med lite omväxlande hårda och lugna pass för att avsluta med ett pacepass bakom bil på fredagen, det var riktigt roligt att köra ett sånt pass igen, det har jag inte gjort sedan Sm-lägret med Spårvägen nere i Småland innan SM i Helsingborg 85 eller möjligen 86, den gången ledde det till en bronsmedalj på lagtempot för juniorer.

Det kändes riktigt bra att trampa på i dryga 60 kmh på slätmark och ändå känna att det fanns lite kvar i benen.

Kände mig bra förberedd för att åka till Järvsö och veteran sm på söndagen, så ni kan ju bara tänka er hur besviken jag blev när jag vaknade upp på lördagen med feber.

Vart iofs feberfri till söndagsmorgonen men kände mig helt orkeslös så det blev en DNS på SM i år för min del :-(

Idag har jag kört ett lätt rullpass på 30 km för att känna efter hur kroppen kändes och den kändes helt ok, så i morgon blir det ett längre pass på morgonen. Nu blir nästa tävling för min del om en månad när Grand fondot ska köras i Falun, då jä.....

har läst på lite olika ställen på nätet att det var en kommissarie som vägrade några att starta på tempoloppet på veteran Sm för att de saknade handskar, allvarligt talat vad vill SCF med cykelsporten, skrämma bort så många som möjligt eller?
Katastrof är ett alldeles för milt uttryck.

Ha det

//Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar