onsdag 28 juli 2010

Låååååååååååångt distanspass

Idag stod det distanspass på schemat, och det blev det verkligen iaf om man ser till tiden, samling nere vid gamla Posten vid 0800. Två distanssugna cyklister jag och N Brus. Rullade iväg mot Rättvik och det flöt på i ett behagligt tempo i helt perfekt väder.

Efter några mil började vi prata om att det börjar nog bli dags för míg att byta kedja, den hade gått ca 285 mil innan dagens pass startade.

Turen fortsatte och i backen upp mot Tällberg så rappade min kedja till en gång, det hade den fram till dess aldrig gjort sedan jag böt till Di2 gruppen, nåja en gång är väl ingen gång, körde på vidare ner mot Leksand där vi hade bestämt oss för att fika.

Vi fikade en stund i solen på Siljans café (tror jag det hette) sen rullade vi iväg igen vidare mot Djura, kedjan hoppade till en ytterligare gång men annars så var cykeln ljudlös och fin.

2 Km innan Djura i en nedförsbacken small det sedan till, kedjan gick av...............
Vad gör vi nu mitt ute på landet 50 km minst från Falun på en liten liten väg.

Då efter någon minut så kommer Brus på att han har ju en gammal kollega som bor i byn vi just passerade, ja det kan ju vara värt ett försök iaf. kollegan visar sig inte vara hemma men han pratade med frun som erbjöd sig att låna ut sin bil så att vi kunde åka tillbaks till Leksand för att få ihop kedjan igen, vilken fantastiskt snäll människa

In med cykeln och tillbaks till Leksand där vi fick hjälp på Intersport med ett kedjelås (som nästan passade). Tillbaks med bilen och sedan var det bara att välja en växel att cykla på för jag ville inte växla eftersom kedjelåset inte satt riktigt hundra.

Så det blev 50 km på nästan samma vxl hela tiden, men den höll ihop hela vägen hem, nu är kedjan utbytt mot en ny och vi är ett äventyr rikare, 7 timmar tog den här turen allt som allt med fika, billån och cykling det är vad jag kallar distanspass.

//Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar