onsdag 6 januari 2010

Tack det räcker

Med kyla nu, i morse visade termometern på -31,5 grader, nu är det tom för kallt för att köra trainern i garaget så den fick flytta in idag.

Körde ett distanspass på trainern idag på 96 min, tittade på film på datorn under tiden så tiden gick faktiskt riktigt fort. Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av hur växlingarna fungerar med di2 gruppen, helt exakta och extremt snabba och då har jag ändå inte fått rätt krans ännu eftersom den utväxlingen jag ville ha var slut för tillfället.

I kväll är det hockeyträning igen sen blir det jobb i morgon igen, skönt med minihelg mitt i veckan, det borde kunna få bli standard tycker jag.

Ha det.
Johan.

2 kommentarer:

  1. Ja usch vad kallt det är. Här nere i Skåne har vi dock just nu bara några få minusgrader.

    Om du inte redan sett min lilla trainerfilm på ck.se så kan jag rekommendera den :-)

    http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=5616&BlogItem=24955

    Sedan är det nog relativt det där med vad man menar med "distanspass". För utomhuscykling tycker jag att det blir "distans" vid 8-10 mil ungefär. Men om du kollar mina bloggar på ck.se så ser du tex Sven-Erik som cyklar extremt långa lopp som tycker det blir distans först efter 6 timmar...

    Lycka till med träningen!

    SvaraRadera
  2. Hej Johan,

    Vi har lagt upp din blogg nu på cykelbloggar. En närmare presentation kommer av bloggen inom kort.

    Mvh
    Admin / Cykelbloggar

    SvaraRadera