fredag 6 augusti 2010

Snart är det helg

Igår hann jag klämma in ett kortare pass på ca en timme, körde medsols runt Varpan med riktigt skapligt tryck på pedalerna, det fick jag betala lite för idag, benen var riktigt sega idag, men jag slet mig runt en dryga 40 km lång runda idag också.

När jag kom på Strandvägen innan slussen kom jag ikapp en tandemcykel med cykelkärra efter, längst fram på den satt Peter Snell och bakpå hans fru, de hade campat vid Främby udde och var på väg tillbaks till Säter (tror jag). Det såg riktigt mysigt ut att vara ute att trampa tandem tillsammans, tror dock att det är ett rätt så tungjobbat projekt att få med Sussi på nåt sånt :-D.

Nu har jag haft någon timme cykelvård, tog isär vevparti och fettade in ordentligt, hade ett litet knäppljud de två senaste rundorna och det kan vara sjukt irriterande när inte cykeln är tyst tycker jag.

Passad även på att rikta träningsframhjulet som hade fått ett litet slag, det blev spikrakt igen efter ett besök i min egna verkstad :-)

Nu blir det lite mat, städning, tvätt och andra lustigheter på schemat.

Ha en bra helg.

//Johan

1 kommentar:

  1. Hoj!
    Jo vi var på väg hem till Säter. Och vi har haft det jättetrevligt i Främby udde. Men du snackar om tungjobbat projekt och få med Sussi. Det är ett tungjobbat projekt att cykla tandem med kärra bakom kan jag tala om. Det gäller att inte ha för bråttom som du märkte när du cyklade bredvid oss.
    /Peter Snell

    SvaraRadera