måndag 17 maj 2010

Årets första

Sommardag var det i lördags, vi blev fyra stycken glada cyklister som gav oss iväg från brandstationen för att köra Grand Fondo banan, fast i motsatt riktning.

Rullade på i ett behagligt tempo och bara njöt av solen, efter Ingels blev det slut poå njutandet, då är det ett antal höjdmeter som ska besegras upp mot Sörskog, väl uppe på toppen fyllde vi vatten i en bäck innan utförskörningen började, min specialitet......

Sen rullade det på hemåt mot falun innan vi skiljdes åt, var ganska mör när jag kom hem.

När jag kom hem väntade Sussi med grillen tänd, inte alls dumt vill jag lova. Efter maten bestämde jag mig för att sticka ner till Stockholm för att köra årets första tävling på söndagen, Carerras vårklassiker.

Blixtpackade fixade sovplats och gav mig iväg, väl på plats i Enskede blev det lite cykelvård och växelinställning innan Jon Blund kom.

På morgonen bar det av ut till Ekerö, starten var 1000, jag var väl på plats strax före 0900, anmälde mig, bytte om och värmde upp.

Det började med masterstart i ca 6 km, det var rena vilda västern med tappade kedjor, urklickade fötter, vinglande, riktigt spännande, sen släppte mastern och det blev full fart på fältet. Hängde med riktigt bra, var annars lite orolig för benen efter lördagens distanstur, men de kändes helt ok. Låg med i slutet av klungan i ca 20 km, sen var det slut på det roliga, en eker i mina nya tävlingshjul gav upp och hjulet blev så pass skevt att det tog i bromsen även om jag släppte upp den helt:-(

Jag rullade runt resten av varvet tillsammans med ett gäng från Fredrikshof, och när jag kom till målet klev jag av, DNF i premiären trist men ändå ett rätt bra kvitto på att det går åt rätt håll med träningen.

I dag blev det inlämning av hjulet på Cykel & Fjäll och lite fix på hemmaplan, stack ut och körde en runda på kvällen, det blev dryga 40 km, kändes riktigt segt i ca 30 km men sedan losssnade det och hade faktiskt rätt bra tryck i benen sista milen.

Phuuh, det blev en lång bloggning, men det hade ju hänt lite också......

//Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar